23.03.2015

52 haftada baskı yapmak 5. Hafta / 52 weeks of printmaking Week 5

5. haftaya geldik bile. Bu hafta göreceli olarak basit bir baskı denedim. Fazla vakit yoktu hem de temel bir şekli kullanıp neler yapabilirim görmek istedim.Yine pamuklu eski yastık kılıfı ile başladım. Eski bir deterjan kapağı ile koyu mavi daireler bastım. Kumaşın düzgün yüzünü hizaladım, sonra da daireleri kendi içinde takip ettim.
----------------
We arrived at the 5th week already. This week i tried a relatively easier print. I did not have too much time and i wanted to see what i could do using a basic form. I started with an old cotton cushion case again. I printed dark blue circles with the lid of a detergent bottle. I aligned with the edge of the fabric and then followed the order of the circles.


2. katman.Eski akrilik boya şişesinin kapağı ile. Turkuaz renkte. Yine kumaş kenarını hiza alıp daireleri takip ettim.
-----------------
2. layer. With the cap of an old acrylic paint bottle. In turquoise. I have aligned with the edge of the fabric again and then followed the circles.
 

3. katman. Eski krem tüpü kapağı ile. Açık mavi renkte.
-----------
3. layer. With an old cap of cream tube. In light blue.


Bu sefer kumaşımın altına havlu koydum. Boyayı kapaklara almak için kendi yaptığım sünger ıstampa yastığımı kullandım. En üstteki, en küçük daireleri (açık mavi) boya ve kumaş medium'u karışımı ile bastım. Diğer katmanların boyalarına karıştırmayı unuttum. Bunlar da kullandığım kapaklar.
----------------------
This time i have put a towel under my fabric. I used my  homemade stamp pad to take paint onto the caps. I have printed the topmost layer, smallest circles in light blue with a mixture of paint and fabric medium. I forgot to mix the medium in previous layers. These are the caps i have used.


Dairelerle çok farklı desenler yapmak mümkün. Bu kumaş parçasını ütüleyip yıkayıp dayanıklılığına bakacağım. Eğer solmazsa daha büyük bir parça basacağım. Başka bir kumaşla karıştırıp bluz dikme planım var.
--------------
It is possible to produce many other patterns with circles. I will test the durability of this fabric after ironing and washing. If it does not fade i will print a bigger piece. I plan to mix it with another fabric and sew a blouse.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)